En ny istid

Sesongen på is er i gang.

Oppdatert: (13.8.2008)

Ja, endelig er isen lagt i Manglerudhallen og klubbens tradisjonsrike sommerhockeycamp er i gang. Denne gangen er det flere deltagere enn noen år tidligere. Vi måtte utvide antall deltagere fra 105 i fjor til 135 i år. I tillegg måtte vi desverre si nei til veldig mange som meldte sin interesse fra 1 til 2 uker før oppstart. (Jeg vil allerede nå oppfordre alle som ønsker å delta på klubbens hockeycamp i høstferien om å melde seg på. Det kan nå gjøres direkte på klubbens hjemmeside.) Deltagerne er delt inn i 5 grupper som holder det gående fra kl 8:00 til 19:00 hver dag. På lørdag er det internkamper fra kl 9:00, så møt opp i hallen til nytraktet kaffe, vafler og masse morsom ishockey.

A-laget gikk på is på mandag 11. august med en stor tropp. De første 2-3 ukene vil troppen også inkludere en del spillere som er på prøvespill og andre vil kanskje komme til i denne og neste uke. David Livingston vil benytte oppkjøringsperioden med treninger og treningskamper til å teste ut nye spillere slik at laget skal være mest mulig komplett og så sterkt som mulig før første seriekamp.

Nå er det sikkert mange som lurer på når deres lag kan komme på is. Situasjonen i Oslo er som vanlig stram når det gjelder is i august. Foreløpig er det bare 3 haller som har åpnet. Jordal, Ungdomshallen og Manglerudhallen. Lørenhallen og Grünerhallen vil sansynligvis ikke åpne før 1. september. Det skaper store utfordringer i forhold til fordeling av istid mellom de ulike lagene i Oslo som har krav på kommunal istid. Det er Oslo Ishockeykrets i samarbeid med Norges Ishockeyforbund som prioriterer hvilke lag som skal få istid i de 3 kommunale hallene som har åpnet. Prioriteringslisten er som følger:

1. Eliteserielag 
2. 1. divisjonslag 
3. Damelag (Prestasjonslag) 
4. Kjelkehockey 
5. U-19 elite 
6. U-17 elite 
7. U-19 1. divisjon 
8. U-17 1. divisjon 
9. Aldersbestemte lag fra eldre til yngre

Dette innebærer at istiden i ukedagene i de tre hallene vil gå til alle i kategori 1, 2, 3, 4 og 5 i tillegg til kunstløp som skal ha sine timer i Ungdomshallen. Kategoriene 6 - 9 vil få tildelt istid på lørdag og søndag. Aldersbestemte lag fra MS, VIF, Hasle/løren og Grüner skal ha like rettigheter på den isen som er tilgjengelig i de 3 åpne hallene. De ansvarlige isfordelerne i de 4 klubbene vil ha et tett samarbeid i denne perioden slik at fordelingen av is skal bli så rettferdig som mulig i perioden frem til Lørenhallen og Grünerhallen åpner. Jeg ber derfor om at foreldre, trenere og spillere i Manglerud Star viser forståelse for den situasjonen vi har i Oslo og at dere har tillit til klubbenes samarbeid om å fordele isen så rettferdig som mulig etter retningslinjene fra Oslo Ishockeykrets.

Utgangspunktet foran denne sesongen er bedre enn på mange år. Klubbens økonomi er bra og under kontroll, administrative og økonomiske rutiner er på plass, organiseringen av frivillige er på plass og det jobbes sytematisk med nye langsiktige sponsorer. Det sportslige ser også veldig bra ut på alle nivåer i klubben. Men vi er fortsatt en dugnadsklubb som er helt avhengig av hjelp og støtte fra foreldre og andre støttespillere for å få hjulene til å gå rundt. Jeg gleder meg til sesongen og ser frem til at vi sammen skal opprettholde Manglerud Star sin posisjon i hockey-Norge som den klubben som produserer flest talenter til norsk hockey. I tillegg skal vi også jobbe hardt for å bringe A-laget tilbake i toppen i norsk hockey. Ganske ambisiøst, men ikke umulig.

Lykke til alle sammen med kommende sesong!

med vennlig hilsen,

Robert Ditlef-Johansen
daglig leder
IL Manglerud Star Ishockey



Print artikkel Skriv ut artikkelen








Manglerud Star ishockey
Plogvn. 22
0681 Oslo
Postboks 177 Manglerud
0612 Oslo
Kontaktinformasjon
Tlf: Bredde/Ishall 906 03 672
Tlf: Elite 97 09 14 06
post.bredde@mshockey.no
post.elite@mshockey.no

www.mshockey.no








Manglerud Star Bredde
Org.Nr.: 979 622 015
Konto nr.: 1602 52 47047
Manglerud Star Elite
Org.Nr.: 998 618 967
Konto nr.: 1503.29.31623

Nettløsning er levert av Kréatif AS